بادام براي سلامت استخوان بخوريد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بادام براي سلامت استخوان بخوريد
نوشته شده در دو شنبه 23 فروردين 1395
بازدید : 291
نویسنده : seyed hassan

ادام از ديدگاه سنتي: ملين و ضديبوست است. سينه را نرم و‌ زخم روده‌ها و اسهال را درمان مي‌كند. دم كرده پوست بادام مي‌تواند درد و التهاب مجاري تنفسي را تسكين دهد. روغن بادام براي درمان بي‌خوابي موثر است زيرا مواد آن خواب‌آور است. منيزيم بادام با جريان يافتن در خون سبب سهولت حمل اكسيژن و موادغذايي توسط خون مي‌شوند؛ اين 2 ماده از افزايش ضربان قلب جلوگيري كرده و مي‌كند. پتاسيم در انقباض عضلات، جريان انتقال دهنده‌هاي عصبي، اعتدال فشارخون و عملكرد بهتر قلب نقش دارد.

.
.
.........................

امروزه محققان دريافته‌اند، افرادي كه 2بار در هفته از اين مغز ميل مي‌كنند نسبت به افرادي كه اصلا بادام نمي‌خورند وزن بيشتري كم مي‌كنند. پس رژيم غذايي‌تان را از بادام خالي نكنيد! اما درمصرف آن دقت داشته باشيد. چربي‌هاي غيراشباع، فيبر، پروتئين‌هاي گياهي، روي، مس، منيزيم، بادام را منبع مناسبي براي انرژي‌رساني به بدن كرده است. بادام يكي از غني‌ترين منابع غيرحيواني كلسيم است، چون براي سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها مفيد است. از ديگر خواص بادام مي‌توان به جلوگيري از ايجاد سنگ صفرا، قندخون، بيماري ديابت و تقويت عملكرد ريه اشاره كرد.

در هر 100 گرم بادام 222 كالري انرژي وجود دارد




:: موضوعات مرتبط: علمی , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: